سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سردخانه صنعتی بالای صفر

 

سردخانه صنعتی:

سردخانه صنعتی که نام آن را بار ها شنیده اید و در بسیاری از مشاغل جزء تجهیزات ضروری می باشند و عدم استفاده از آن ها به منزله خسارت های زیاد، هزینه و دردسر های فراوان است. بر اساس نام آن مشخص است که یک محیط سرد و خنک با دمای مشخص برای نگهداری مواد غذایی است. در واقع همانند یخچال ها و فریزر ها عمل می کنند، همانطور که شما در منازل خود از آن ها برای نگهداری مواد غذایی یا آذوقه خود استفاده می کنید تا از نظر بهداشتی و سلامت برای شما مضر و زیان آور نباشد، در صنعت های مختلف با حجم بیشتر محصولات از سردخانه های صنعتی استفاده می کنند. در بازار چندین سردخانه صنعتی وجود دارد و دما و امکان جا به جایی آن ها سبب تقسیم بندی آن ها شده است. یک سردخانه صنعتی در حال حاضر یکی از ضروری ترین تجهیزات برای متخصصان در بخش کشاورزی و صنایع غذایی یا صنعت داروسازی است.

سردخانه صنعتی براساس جا به جایی:

دو مدل سردخانه صنعتی وجود دارد که ثابت و قابل تحرک است و کاملا آشکار است که چه ویزگی ها و خصوصیاتی دارند. آن هایی که به صورن ثابت طراحی می شوند با ابعاد و ظرفیت بزرگتری هستند و بر عکس با ابعاد کوچک امکان حمل و نقل آن ها میسر است.

انواع سردخانه صنعتی براساس دما:

مهم ترین عاملی که موجب ماندگاری محصولات شما می شود، دما است. دما بیش از حد پایین باشد، مواد غذایی شما و... فاسد خواهد شد یا همینطور بر عکس دمای بیش از حد زیاد، تحولاتی را در محصول شما ایجاد می کند. با در نظر گرفتن این عامل مهم یعنی دما، تمام مردم در گذشته دغدغه و نگرانی های زیادی در زمینه نگهداری مواد غذایی خود داشته اند و تا قبل از ظهور یخچال ها و سردخانه ها، با روش غیر صحیح مواد غذایی آن ها فورا فاسد و باید دور ریخته می شدند، لذا به هیچ وجه مصرف آن ها توصیه نمی شد و غیر بهداشتی و ناسالم بودند. گفته شده است کشور چین نخستین کشوری بوده که پی برده اند برای سالم نگه داشتن مواد غذایی، باید در محیط سرد قرار بگیرند. ظهور و اختراع یخچال ها و سردخانه ها باعث شد تا روش صحیحی برای نگهداری مواد غذایی ایجاد شود که در کنترل دما و کاهش فاسد شدن موفقیت آمیز بودند و به مرور زمان در هر گوشه ای از جهان انواع و مدل های مختلف آن تولید و طراحی شد. سردخانه های صنعتی که در ابعاد بزرگتر از یخچال در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند با دو نوع دما در بازار عرضه می شوند. برخی از آن ها این قابلیت را دارند که محصولات شما را با منجمد کردن، فاسد شدن آن ها را کاهش دهند یا برخی دیگر بدون منجمد شدن، در ماندگاری محصولات شما موفق هستند. سردخانه صنعتی که دمایی را ایجاد می کند تا محصولات منجمد شوند، سردخانه صنعتی زیر صفر گفته می شود.

سردخانه صنعتی زیر صفر چیست؟

مواد غذایی و فاسد شدنی ها اقلامی هستند که برای اینکه در شرایط خوبی باشند نیاز به نگهداری مناسب دارند. برای ذخیره سازی آن ها لازم است تجهیزات کارآمد و موثر راه اندازی شود. همانطور که ذکر شد سردخانه صنعتی زیر صفر با دمایی زیر صفر مواد غذایی منجمد خواهد شد و برخی از اقسام و محصولات به چنین دمایی احتیاج دارند که برخی از آن ها نیاز نخواهند داشت. کمپرسور، ساندویچ پانل ها، کندانسور، اوپراتور و شیر انبساط دمای منفی تا 30  درجه را ایجاد می کنند و با طول عمر بالا و ماندگاری محصولات شما حفظ خواهد شد. به جهت نگهداری محصولات در دمای پایین طراحی شده است. برای نگهداری مواد غذایی به منظور حفظ کیفیت آن ها برای مصرف، ضروری و مفید می باشند.

سردخانه صنعتی زیر صفر برای نگهداری چه محصولاتی مناسب است؟

سوال پر تکرار و رایج شما که با توجه به این دما چه نوع مواد غذایی در این محصولات نگهداری می شود. بدون شک ماندگاری و ارتقاء کیفیت برخی از محصولات نظیر گوشت، ماهی و یا هر گونه محصولات پروتیئنی بدون به کار گیری از این تجهیزات، کم است. در واقع روند فاسد شدن آن ها با دمای بالای صفر و غیر منجمد شدن، سریع است. با این حال در کشتارگاه ها توصیه می شود که از این نوع تجهیزات استفاده شود تا میزان فاسد شدن گوشت و.. کاهش یابد. میوه و سایر مواد غذایی اگر به مدت یک شبانه روز دور از محیط خنک باشند، می توانند سالم باقی بمانند و در طی یک شبانه روز فورا فاسد نخواهند شد اما گوشت و محصولات پروتیئنی حتی اگر یک ساعت در محیط خنک و سرد قرار نگیرند، فاسد و آلوده خواهند شد و همین امر سبب توصیه به کشتارگاه ها برای استفاده از سردخانه های صنعتی زیر صفر می باشد.

مزایای سردخانه صنعتی زیر صفر:

حال که مطلع شدید دما در مورد محصولات غذایی چقدر مهم و با اهمیت است، مزایای سردخانه صنعتی زیر صفر را بهتر درک خواهید نمود. دمای آن ها اغلب از منفی 18 درجه قابل تغییر و تنظیم است و با این وجود شما هر نوع محصول خود را با دمای مناسب ذخیره می کنید.

مدت زمان نگهداری تغییری در ماهیت یا طعم و بوی آن ها ایجاد نمی کند. با وجود دمای مناسب می توانید محصولات خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید و به هیچ وجه نگران طعم و بوی مواد غذایی نباشید.

کم مصرف هستند و میزان استفاده انرژی آن ها بسیار کم است و به عبارت دیگر به آن ها تجهیزات مقرون به صرفه و اقتصادی نیز گفته می شود.

کاملا کنترل شده و استاندارد هستند، طراحی آن ها مطابق با استاندارد ها است و با کنترل و بررسی های ناظران، محیط ایمن طراحی خواهد شد.

کاهش فاسد شدن و در نتجیه افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات شما نیز از مهم ترین مزایای سردخانه های صنعتی زیر صفر می باشد.

تفاوت سردخانه صنعتی زیر صفر و بالای صفر:

شایع ترین تفاوت آن ها در تنظیم و کنترل دما است که ممکن است در این راستا برخی از قطعات آن ها نیز متفاوت باشند و همچنین ابعاد و ظرفیت و.. نیز می تواند از تفاوت های میان آن دو باشد. همچنین کاربری آن ها نیز علت تفاوت آن ها است. در نوع بالای صفر برای میوه و سبزیجات که لزومی به انجماد ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که گفته شده است در نوع زیر صفر برای منجمد و انجماد محصولات کاربرد دارد.

قیمت سردخانه صنعتی زیر صفر:

در تعیین قیمت سردخانه صنعتی زیر صفر فاکتور های تاثیرگذار شامل: ابعاد و نوع طراحی، قطعات، استاندارد بودن، کیفیت، عملکرد، محتویاتی که در آن نگهداری خواهد شد، نوسانات بازار و... می باشد.

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر:

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر، تولید کننده و تامین کننده پیشرو سردخانه صنعتی زیر صفر و طراحی تجهیزات صنعتی است که راه حل های سفارشی را برای نیاز های مختلف مشتریان ارائه می دهد. سردخانه صنعتی زیر صفر شرکت تجهیز گستر خاورمیانه، یک سرمایه گذاری عالی، با دوام و کاربردی است و در برابر شرایط شدید در هر شرایطی سازگار است و برای استفاده های صنعتی، خانگی و نهادی ایده آل است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سردخانه صنعتی زیر صفر، فرآیند تولید سردخانه صنعتی و همچنین اطلاع از قیمت سردخانه صنعتی زیر صفر، به وبسایت سردخانه صنعتی زیر صفر تجهیز گستر خاورمیانه مراجعه و یا با کارشناسان و متخصصان تجهیز گستر از طریق شماره تماس های 02144374283 و 09128299793 در ارتباط باشید.