سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد ماشین ظرفشویی صنعتی

 

ساخت اولین ماشین ظرفشویی:

برخی افراد اینگونه فکر می کنند که شستن ظروف با دست به مراتب کارآمد تر و بهداشتی تر از شست و شو ظروف با ماشین ظرفشویی است، که یک باور اشتباه است زیرا ماشین ظرفشویی با مزایا و ویژگی هایی که دارد که این باور و تصور اشتباه را تصحیح کرده است. ماشین ظرفشویی یک وسیله تمیز کننده است که چندین جت آب را از طریق بازو های اسپری به ظروف چرب و کثیف فشار می دهد و باعث می شود مواد غذایی، چربی و کثیفی از بین بروند و ظروف برای استفاده مجدد قابل استفاده باشند. با توسعه این دستگاه به صورت ماشین ظرفشویی صنعتی، کسب و کار هایی که وظیفه تمیز کردن ظروف را در رستوران پس از مصرف غذا کثیف شده اند، قادر می سازد تا آن ها را به راحتی تمیز کنند. ماشین های ظرفشویی چه نوع معمولی یا خنگی، چه صنعتی تنها یک هدف دارند، تابه ها، قابلمه ها، لیوان، ظروف و... را با فشار آب بیشتر و دمای بالاتر و چرخه های آبکشی کامل تمیز می کند و نسبت به روش های دستی موثر تر می باشد. این دستگاه که راحتی و آسانی را به منازل، مشاغل بخشیده است، در سال 1850 تولید و اجازه اختراع ثبت داده شد. جالب است بدانید این ماشین ظرفشویی ها برای اولین توسط بانویی به نام جوئل هاتون اختراع شد، هر چند که طرح ابتدایی آن خیلی ساده بود و شاید بدنه های آن از موادی نظیر چوب که استقامت و مقاومت خوبی نداشت، ساخته شد اما به مرور زمان پیشرفته تر شدند و به طوری که امروزه تمام نقص های طرح اولیه را پوشانده است.

ماشین ظرفشویی صنعتی:

مشخص است که ظاهر و عملکرد ماشین ظرفشویی صنعتی با ماشین ظرفشویی های که در منازل استفاده می شود متفاوت است. برای ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی مقاوم از جنس استیل استفاده می شود و کیفیت آن ها تضمین شده است و نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی چرخه شست و شو کم تر است، البته نه به این منظور که با چرخه شست و شو کم ظروف به خوبی تمیز نشوند، بلکه حتی بهتر از ماشین های ظرفشویی خانگی عمل می کنند و قدرت آن ها در تمیز کردن، استریل کردن ظروف شگفت انگیز است. به این دلیل است که در آشپزخانه های صنعتی از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده می شود لذا همه چیز باید چابک‌ تر و راحت ‌تر باشد. از آنجایی که ما دائماً به ظروف نیاز داریم، نمی‌ توانیم هر روز منتظر یک نوع شستشوی با دست یا ماشین ظرفشویی خانگی باشیم. به علت کسب و کار ها که متقاظیان زیادی در یک روز دارند و فضای بزرگتر در دسترس دارند، ابعاد و ظرفیت ماشین ظرفشویی صنعتی نیز بیشتر است و نه تنها در اندازه یا سرعت، بلکه در نحوه توزیع آب نیز متفاوت هستند. آب در دما و فشاری که ایده آل است تنظیم می شود تا شستشوی بی عیب و نقص در زمان کمتری انجام شود.

مزایا ماشین ظرفشویی صنعتی:

اگر دو عنصر در آشپزخانه صنعتی مهم باشد، کیفیت غذا ها و بهداشت است. برای رعایت و داشتن بهداشت و اجتناب از جریمه شدن، تمامی آشپزخانه های صنعتی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده می کنند و شاید همین امر سبب شده تا بسیاری از هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها و.. به جای استخدام کارمندان برای شستن ظروف، از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنند. نه تنها ماشین ظرفشویی صنعتی بر روی سرعت، بهداشت تاثیر می گذارد بلکه سبب رضایتمندی مشتریان از ارائه خدمات شما می شود.

در ادامه دلایلی که خرید ماشین ظرفشویی صنعتی توصیه می شود، اشاره شده است:

سرعت و کارایی:

اگر صاحب یک رستوران و... هستید حتما می دانید که زمانی برای منتظر ماندن وجود ندارد، کار ها باید بر اساس اصول و دقیق و سرعت بالا انجام شود. برای عرضه مدوام ظروف و لیوان ها جهت ارائه سفارشات، سرمایه گذاری بر روی ماشین ظرفشویی صنعتی بهترین گزینه است. با به کار گیری ماشین ظرفشویی صنعتی از انتاظار طولانی برای شست و شو ظروف جلوگیری کنید. آشپزخانه صنعتی هر کسب و کاری همیشه سرعت و کارایی می طلبد. ماشین ظرفشویی های صنعتی می توانند تعداد زیادی ظروف را در هر زمان و در کمتر از چند دقیقه بشویند.

ایمنی مواد غذایی:

برخی از صاحبان رستوران ها از خرید وسایل و تجهیزاتی همچون ماشین ظرفشویی صنعتی منع می کنند و از روش های مانند شست و شو ظروف با دست استفاده می کنند. شای اینگونه فکر کنید که تنها عیب آن زما زیادی که است صرف انجام اینکار می کنید، اما شاید بار ها این اتفاق افتاده باشد که مشتریان از وجود لکه، کثیفی، چربی و رعایت نکردن بهداشت ظروف و لیوان ها، شکایت و گله کنند. با این حال راه حل عالی برای پیشگیری از نارضایتی مشتریان، بهره گیری از ماشین ظرفشویی صنعتی است. ماشین ظرفشویی های صنعتی به لطف سیستم موثر شان که ترکیبی از آب با دمای بالا، عملکرد مکانیکی، مواد شوینده شیمیایی و مرحله شستشو است، بهداشت را تضمین می کنند. این بهداشت سلامت مشتریان شما و رضایت آن ها را نیز به دنبال دارد و تصویر بهتری از حرفه و رستوران یا فست فودی شما دارند و مشکلات ناخوشایندی که برای کسب و کار شما ممکن است ایجاد شود را برطرف کرده است.

مراقبت از ظروف:

حتما هنگام شست و شو ظروف با دست، یک یا چند تا ظرف از دست شما افتاده و شکسته است به خصوص اگر این ظروف شیشه ای باشند که شکننده تر هستند همین امر یک عاملی است که هزینه های شما را افزایش می دهد و در مقابل یک ماشین ظرفشویی صنعتی پر هزینه تر می باشد. برای اینکه ظروف در معرض آسیب نباشند و اینکه هزینه های دیگر کاهش پیدا کند حتما به خرید یک ماشین ظرفشویی صنعتی فکر کنید. ماشین‌ ظرفشویی صنعتی از ظروف شما محافظت می‌ کنند و در شرایط عالی نگه می ‌دارند، که می‌ تواند به معنای صرفه‌ جویی در میان مدت و بلند مدت برای حرفه شما باشد. برخی فکر می کنند که خرید ماشین ظرفشویی صنعتی هزینه زیادی را می خواهد، اما نمی دانند که با تهیه آن از پرداخت چه هزینه های دیگر منع می شوند، قبوض برق و آب شما کم تر است، هزینه ای که برای خرید ظروف مجدد پرداخت کنید می تواند کاهش دهد، هزینه تعمیر و ... و از همه مهم تر در زمان شما صرفه جویی می کند.

پایداری:

برخلاف تصور اینکه ماشین ظرفشویی صنعتی بیش از حد آب را هدر می دهد، واقعیت این است که در مقایسه با شستن با دست، می توانند حدود 70 درصد از آبی که برای شستشوی ظرف استفاده می کنید صرفه جویی کنند.

چگونه از ماشین ظرفشویی صنعتی خود مراقبت کنیم؟

داشتن یک ماشین ظرفشویی صنعتی با کیفیت بسیار مهم است، بله. اما انجام یک نظافت خوب و صحیح نیز مهم است. اگر این کار را نکنیم، سرمایه گذاری که بر روی چنین ماشین ظرفشویی صنعتی کرده ایم، بی فایده خواهد بود.

یکی از مشکلات مربوطه به ماشین ظرفشویی صنعتی، آهک است. آهک باعث می شود روی ظروف لکه های سفیدی به جا بگذارد و از نظر مشتریان تصویر بسیار بدی به دست می دهد. ظروف لکه دار یا شیاردار این احساس را به شما می دهند که همه چیز کثیف است حتی اگر تازه شسته شده باشد. و نه تنها بر روی تمیزی ظروف شما تاثیر می گذارد بلکه بر مصرف انرژی نیز تاثیر گذار است. آب در دمای 90 درجه به این معنی است که بقایای آب (قطرات) روی ظروف باقی نمی ماند و خشک نمی شود و لکه هایی به جا می گذارد، اما نمی توان رسوب آهک را پنهان کرد. اگر آن ها با چشم مشاهده نمی شود دلیل بر نبود آن ها نیست، بلکه بهتر است برای پیشگیری از وقوع این مشکل از نکات و موارد جزی استفاده کنید. به ویژه اگر هر از گه گاهی رسوب زدایی نکنید یا از مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده نکنید منجر به مشکلات و ایراداتی در ماشین ظرفشویی صنعتی می گردد. یکی از بهترین راه‌حل ‌ها این است که هر از گاهی از مواد آهک‌ زدا استفاده کنید. آن ها در آب رقیق می شوند و با روشن کردن ماشین ظرفشویی صنعتی شروع به فعایت می کنند تا چند دوره شستشو انجام شود. این مرحله رسوب را از بین می برد و از گرفتگی لوله ها جلوگیری می کند. همچنین مراقب صابونی که برای تمیز کردن استفاده می کنید باشید. مطمئن شوید که این کیفیت و اثر بخشی خوبی دارد و اینکه به ظروف شیشه ای شما آسیب نمی رسد. برخی از صابون ها به قدری قدرتمند هستند که حتی به ظروف شیشه ای آسیب می رسانند. بنابراین ظروف غذا خوری شما به مرور زمان خراب می شوند.

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر:

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر، تولید کننده و تامین کننده پیشرو ماشین ظرفشویی صنعتی و طراحی تجهیزات صنعتی است که راه حل های سفارشی را برای نیاز های مختلف مشتریان ارائه می دهد. ماشین ظرفشویی صنعتی شرکت تجهیز گستر خاورمیانه، یک سرمایه گذاری عالی، با دوام و کاربردی است و در برابر شرایط شدید در هر شرایطی سازگار است و برای استفاده های صنعتی، خانگی و نهادی ایده آل است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماشین ظرفشویی صنعتی، فرآیند تولید ماشین ظرفشویی صنعتی و همچنین اطلاع از قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی، به وبسایت ماشین ظرفشویی صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه مراجعه و یا با کارشناسان و متخصصان تجهیز گستر از طریق شماره تماس های 02144374283 و 09128299793 در ارتباط باشید.